Colectia JYSK toamna-iarna 2021: nou concept de confort nordic

JYSK a lansat noua colectie de interior, pentru sezonul toamna iarna 2021-2022, cu produse care sa creeze o stare de bine acasa, intr-o perioada in care oamenii au nevoie de confortul si siguranta caminului lor.

Se pastreaza structurarea colectiei pe trei tendinte, ca si in seriile precedente, noutatea fiind aducerea in atentia publicului a unui nou concept nordic asociat confortului.

Ca si la colectia precedenta, lansarea a avut loc online, dintr-un cadru adaptat stilului colectiei si corelat cu starea pe care aceasta o transmite. Au transmis online dintr-un apartament din centrul capitalei daneze, amenajat doar cu produse JYSK si cu vedere spre celebra statuie Mica Sirena. Echipa JYSK a vorbit despre trendurile sezonului, despre noile produse si despre actiunile de sustenabilitate ale JYSK, pentru ca “trendurile si sustenabilitatea merg mana in mana”.

Hygge? Nu. Nicksen!

Lansarea colectiei a fost un prilej de a aduce in atentia publicului un alt concept scandinav legat de confort si de bine acasa. Nicksen este arta olandeza de a nu face nimic, un exercitiu de care toti avem nevoie intr-o lume in care evenimentele se succed mult prea rapid, iar evolutia lucrurilor este mai degraba dezamagitoare.

Pe fondul a ceea ce se intampla in ultimii aproape doi ani, este evident ca acest concept – nou doar pentru noi, nu si pentru occidentali – a fost unul foarte potrivit ca reper pentru noua colectie. Piesele propuse acum – ceramica, lenjerii de pat, paturi si cuverturi, mic mobilier – urmaresc crearea unui mediu care sa confere nu doar siguranta si confort, ci si deconectarea de la stresul zilnic si eliberarea de energiile negative acumulate de fiecare din noi.

Trei trenduri scandinave pentru o stare de bine

JYSK pastreaza si in aceasta colectie obiceiul de a include mai multe tendinte – o cale simpla de a separa preferinte diferite de culoare si trend in cadrul aceluiasi stil scandinav. Astfel, regasim atat culorile neutre cautate de minimalisti, cat si pastelurile preferate de aceia care vor si o pata de culoare.

Basic Reset se bazeaza pe tonurile de gri specifice Scandinaviei, completate de tonuri de crem, bej si maro. Formele produselor sunt clasice si nu se demodeaza in timp, astfel incat produsele pot fi folosite pentru o perioada lunga.

Sunt piesele de baza care pot fi incluse in orice combinatie si in orice decor cu influenta scandinava, mai ales acolo unde nu exista culoare, ci se jongleaza cu alburi, griuri si nuante naturale de bej.

Infusion este inspirat din culorile specifice nordului Europei – Islanda, Groenlanda sau Insulele Feroe. Merge mai degraba spre nuante reci – tonuri neutre de maro, amestecate cu albastru si verde, indulcite cu accente de bambus, material sustenabil si natural.

Trendul mizeaza pe dorinta de a ne conecta cu natura, de a atinge si simti suprafete diferite, de a ne bucura de avantajele tehnologiei, fara a ne rupe de natura.

Preferatul meu ramane Mindful Garden, trend regasit si in colectii anterioare, in aceeasi gama de culori – coral, roz pudrat, argila, ocru, bej sau oliv, dar si auriu, cu forma inspirate din antichitate.

Este plin de feminitate si imbina elementele industriale cu frumusetea unei gradini pline de flori, fiind surprinzator pentru un stil auster pe alocuri, cum este cel scandinav. Il regasim in piesele ceramice in culori de argila si in lenjeriile de pat si cuverturile cu motive florale, de exemplu.

Inca o colectie sustenabila

“Obiectivul JYSK este de a integra sustenabilitatea in toate ariile in care lucram. Acest lucru inseamna ca ne-am propus sa facem tot ce putem pentru a combate schimbarile climatice, prin produse realizate din materiale brute mai sustenabile, prin reducerea cantitatii de ambalaje folosite in produsele noastre si prin reducerea cantitatii de deseuri. Toate acestea presupul implicarea tuturor departamentelor companiei, iar noi suntem cu siguranta pe drumul cel bun. Este insa important sa stim ca este o calatorie lunga”, spune Rune Jungberg Pedersen, Communications and CSR Director JYSK.

Un exemplu de sustenabilitate la JYSK este faptul ca toate ambalajele din plastic sunt in curs de inlaturare. Totodata, pana la finalul lui 2024, toate ambalajele din lemn, carton ori hartie vor fi certificate FSC. Ce inseamna asta? FSC reprezinta certificarea acordata de Forest Stewardship Council, organizatie non-guvernamentala si non-profit care a reusitr introducerea unui sistem de etichetare care confirma ca materialele folosite provin din surse sustenabile, pentru administrarea responsabila a resurselor. Organizatia a aparut in 2006, iar Danemarca – tara de provenienta a JYSK – se numara printre fondatori.

Daca ti-a fost de folos acest articol, distribuie-l in social media si trimite-l si prietenilor pasionati de design interior.

Spor in proiecte iti doresc si nu uita: poti descoperi si alte informatii si proiecte inedite urmarindu-ma pe pagina de Facebook Gabi Ralea DIY & Decor, pe Instagram si mai ales pe YouTube, unde postez saptamanal materiale video noi.

Tu ce crezi? Comenteaza!

You May Also Like