Home Decor GoodHome, un brand nou in magazinele Brico Depot
GoodHome, un brand nou in magazinele Brico Depot

GoodHome, un brand nou in magazinele Brico Depot

20/05/2019

Ai idee cati oameni care vor sa renoveze renunta inainte de a incepe? Sunt descurajati de lipsa de experienta si de idei, dar mai ales de cosmarul pe care il presupune un santier pe care nu stii deloc sa il controlezi.

Acesti oameni au nevoie de sprijin nu doar in alegerea produselor si tehnicilor potrivite, ci in gestionarea proiectului pe ansamblu. De cineva care sa le spuna, de la cap la coada si pe ansamblu, ce si cum sa faca.

De aici a plecat ideea unui nou brand international de produse pentru casa – GoodHome, lansat oficial la Londra de grupul Kingfisher, care este prezent si la noi prin magazinele Brico Depot.

O noua orientare, centrata pe proiect

Pentru cei mai multi dintre noi, casa este locul care contribuie cel mai mult la nivelul nostru de fericire, alaturi de sanatatea fizica si mentala, lucru confirmat si de cercetarile facute de Institutul de Cercetare a Fericirii. (Da, exista asa ceva si functioneaza cu succes in tara care a inventat hygge, Danemarca.)

O casa in care esti fericit este functionala si confortabila, are un design placut si se potriveste stilului tau de viata si al familei, fiind eficienta din punct de vedere al resurselor, ca sa nu cheltuiesti o avere pe intretinere. De aceea investim timp si energie in imbunatatirea casei, prin proiecte periodice de renovare sau punctual, pentru a infrumuseta prin decoratiuni.

Problema este ca renovarea implica un consum de timp, energie si cunostinte pe care nu nu toti le avem, ceea ce transforma operatiunea intr-un cosmar.

„Una din patru persoane care vrea sa renoveze renunta inainte de a incepe. (…) Problema este ca nimeni nu le ofera oamenilor ajutorul potrivit, astfel ca ei trebuie sa faca totul singuri, de la cap la coada”, spune Veronique Laury, CEO Kinfisher, grupul care detine, printre altele, lantul de magazine Brico Depot.

Pornind de la aceasta nevoie a publicului, grupul Kinfisher a lansat oficial, la Londra, un nou brand international – GoodHome, care abordeaza integrat relatia cu clientii si gandeste in termeni de proiect, nu de produs. Clientilor nu le sunt propuse linii de produse cu diverse destinatii, ci diferite tipuri de proiecte, in cadrul carora GoodHome furnizeaza servicii, produse si recomandari, dar si asistenta in configurarea si planificarea proiectului.

”Una din patru persoane care vrea sa renoveze renunta inainte de a incepe, pentru ca vad proiectul drept un cosmar” – Veronique Laury, CEO Kinfisher.

Ideea centrala a brandului GoodHome este ca imbunatatirea locuintei trebuie sa fie accesibila oricui, prin solutii sigure si la costuri rezonabile, la care se ajunge prin simplificare.

Aceasta abordare este insotita de testarea unui nou concept de magazin express, prima astfel de locatie fiind deschisa la Wallington, in Marea Britanie. Aici clientii au la dispozitie atat 6.000 de produse cu livrare imediata (altele 20.000 pot fi livrate a doua zi), cat si sfaturi concrete de la specialisti pentru alegerea culorilor, materialelor si uneltelor sau pentru planificarea proiectelor, pe ansamblu.

Vorbind despre accesibilitate, brandul este deja prezent in magazinele din Anglia, fiind disponibil si la noi cu vopselele GoodHome, mobilierul modular de baie Imandra si gama de unelte Erbauer. Conceptul este nou si in testare inca in unele tari din Europa, dar personal cred ca este o chestiune de timp pana cand vor avea acces si noi integral la beneficiile acestei abordari integrate, in magazinele Brico Depot.

11 tipuri de proiecte, 400 de misiuni, mii de produse

Proiectele de imbunatatire a locuintei sunt diverse, dar, pe baza informatiilor de la clienti, au fost identificate 11 tipuri mai des intalnite:

  • modernizarea baii,
  • renovarea peretilor interiori si a tavanului,
  • renovarea unui etaj,
  • construirea si imbunatatirea sistemului de iluminat
  • imbunatatirea sistemului de incalzire a casei,
  • crearea si optimizarea spatiului din locuinta,
  • intretinerea locuintei – interior si exterior,
  • modernizarea bucatariei,
  • construirea si intretinerea gradinii,
  • securizarea si automatizatea locuintei,
  • unelte pentru orice proiect.

Pentru fiecare din aceste proiecte, exista etape separate si denumite misiuni (in total in jur de 400 de misiuni), astfel incat clientilor sa le fie mai usor sa le gestioneze si sa ceara ajutor in privinta lor, atat online, cat si offline, direct in magazine.

Ce se intampla efectiv cu un proiect urmand aceasta abordare? Sa luam, de exemplu, renovarea unei bai, in care trebuie rezolvate probleme legate de spatiul redus pentru miscare si depozitare si care este folosit ineficient. Cu ajutorul GoodHome, un client afla cum sa amenajeze baia astfel incat sa fie confortabila, bine organizata si usor de intretinut, sa aiba o lumina buna si sa consume eficient resursele (apa, electricitate, caldura). Odata ce ai ales conceptul de baie care ti se potriveste – compacta, aglomerata, de apartament, multifunctionala, din casa inchiriata sau loc de relaxare -, esti ghidat prin etapele pe care le presupune fiecare proiect si produsele potrivite fiecaruia, de la obiecte sanitare si pana la mobilier sau accesorii.

La noi, brandul GoodHome este disponibil pentru proiectele de reamenajare a baii prin gama Imandra, pe care o poti vedea pe site-ul Brico Depot AICI. Sunt disponibile, in limba romana, un ghid de configurare a mobilierului modular cu tot cu accesorii si chiuveta (il gasesti AICI) si sfaturi de optimizare a baii in raport de suprafata (intre 2 mp si 8 mp).

Ce-am vazut si mi-a placut

Daca tot am fost la Londra, cand a fost lansat oficial noul brand, hai sa iti spun si ce mi-a atras atentia din produsele expuse si ce astept cu nerabdare sa vad si la noi.

Vopselele GoodHome

A fost primul pavilion in care am intrat, atrasa de mostrele de vopsea. Toate cele 80 de nuante pentru pereti si tavane sunt disponibile in finisaj mat si matasos, impreuna cu recomandarea de folosire: cele mate ascund imperfectiunile, cele lucioase ajuta la amplificarea luminii, deci se potrivesc incaperilor intunecoase. Gama include si vopsea speciala pentru bai si bucatarii, tratata pentru a preveni aparitia mucegaiului si a tine grasimea la distanta.

Sunt vopsele pe baza de apa si am inteles ca au o rezistenta crescuta, ca sa fie folosite cu succes si in zonele cu contact frecvent precum holuri sau camere pentru copii (voi testa curand, sa vad in ce masura se confirma). Ca putere de acoperire, un litru ajunge pentru 12-14 mp, iar tipul de uscare este de 1-2 ore (mai scurt decat in cazul altor vopsele), fiind necesare doua straturi pentru cea mai buna acoperire.

Inca ceva despre vopselele GoodHome: le gasesti in recipiente de 2,5 litri si 5 litri, dar si in cutii de test de 50 ml, perfecte pentru proiecte minore ori pentru adaugat detalii intr-un context mai larg.

Ca pret, mi se par accesibile: 5 lei cutia de test, 44 de lei cutia de 2,5 litri (similar altor produse gata colorate). Daca vrei sa le testezi si tu (eu abia astept sa o fac) sa stii ca sunt disponibile in Romania si le poti gasi pe site-ul Brico Depot AICI.

Sistemele pentru bucatarii

Mi-au placut mult bucatariile modulare (cea albastra a fost preferata mea), dar si faptul ca erau prezentate diferite variante, configurate in raport de spatiul disponibil.

Cel mai interesant mi s-a parut sistemul de culisare pentru dulapuri pe colt, pe care sper sa il vedem curand si in Romania si pe care ti l-am aratat intr-un scurt video AICI. Dar mi-a placut si chiuveta Romesco, pe care o poti accesoriza cu diferite componente, pentru a folosi la maximum spatiul pe care il ocupa.

Cel mai mare castig este insa faptul ca tot ce are legatura cu bucataria se afla intr-un singur loc, iar asta deriva tocmai din abordarea pe baza de proiect despre care vorbeam mai devreme. Ai la indemana toate tipurile de blaturi, fronturi, dulapuri si baterii, astfel incat sa poti configura – singur sau cu ajutorul specialistilor GoodHome – exact bucataria potrivita pentru tine.

Corpurile de iluminat

Si aici, cel mai important lucru mi se pare existenta recomandarilor legate de alegerea corpurilor de iluminat. Alegi mai usor cand stii ce si unde se potriveste, astfel incat sa ai o schema de iluminat functionala, care sa iti puna in valoare casa si care sa consume eficient. Toate astea se traduc prin facturi mai mici si un consum inteligent de resurse, atat la nivel individual, cat si industrial.

Dincolo de aceste recomandari de produse, mai sunt si altele pe care merita sa le cauti, cum ar fi sculele Erbauer, pe care le gasesti si la noi. Nu voi intra in amanunte pentru ca ti-am mai vorbit despre ele AICI, dar iti spun doar ca au aparut si variante fara fir si ca toate aceste unelte pot fi utilizate fara probleme si de catre neprofesionisti.

In final, mai am o singura recomandare pentru tine: nu renunta la un proiect legat de casa doar pentru ca te sperie efortul asociat executiei lui. Cauta ajutor pe site-urile de specialitate si la mine pe blog si intreaba in magazine despre solutii, produse si tehnici. Vei gasi mereu o cale de rezolvare, daca vrei foarte mult sa realizezi ceva. Exista solutii, trebuie doar sa le descoperi.

Succes in proiecte, indiferent care ar fi natura lor!

Ai prieteni pasionati de bricolaj si reamenajare? trimite-le acest articol si distribuie-l in social media, ca sa afle si altii

Citeste si...

4 comments

Doina Leonte 21/05/2019 - 7:41

Interesant, mulțumesc!

Reply
Gabi 21/05/2019 - 8:38

Cu drag! Sper sa vedem curand si la noi toate produsele si facilitatile acestui brand. 🙂

Reply
Avram Buga 05/06/2019 - 18:59

In Romania există o mare discrepanță intre teorie și practică , dacă le veți furniza clienților teoria executării diferitelor lucrări și sfaturi toți executanții meșterii sau chiar și firmele de construcții vor ocoli magazinele dumneavoastră și se vor duce la concurenta.
Executarea corectă nu are aplicabilitate in practică și chiar firmele producătoare de materiale in spatele ușilor recunosc că există o varietate foarte mare de situații care nu corespund cu teoria.
Executarea unei lucrări tine foarte mult de talentul executantului ,priceperea și inteligența acestuia precum și de diferite „secrete” care niciodată nu sunt divulgate.
Oamenii cu un nivel financiar mai ridicat nu se vor implica ei în diverse proiecte decât dacă reprezintă un hobby . Ei sunt prea ocupați să facă bani și cu siguranță vor apela la o persoană calificată sau firma care sa execute lucrarea.
Cei cu un nivel financiar mediu sunt prea ocupați cu jobul și nu dispun de timpul necesar.
Cu siguranță cei cu un nivel financiar mic vor alege acele magazine dar nu își vor permite sa cumpere foarte mult.
Este salutară ideea , din păcate trăim în România , cu siguranță în țările dezvoltate funcționează aceasta dar în Romania daca eu trimit un client la un magazin și vânzătorul de acolo oferă anumite sfaturi gratis fara a avea pregătire în domeniu și a cunoaște situația de pe teren și clientul se întoarce cu teoria care nu bate cu realitatea și îmi face capul mare că ia spus lui „specialistul” absolut data următoare ,următorul client îl trimit la concurență.
Pe scurt , toată stima Doamnei Veronique Laury însă în Romania aceasta este rețeta spre faliment sau se va ajunge la hiperbricolajele pentru săraci și pensionari care nu-și permit sa renoveze.
În vânzarea de materiale pentru construcții și amenajari nu te joci ,nu faci experiențe de genul cel puțin categoric nu în Romania.
Este la fel ca și încercarea de a implementa sistemul online fara a avea în spate baza accea atât de necesară în România.
Deștepți sunt mulți toți care mai decare mari manageri care se țin cu nasul pe sus mândri și aroganți și aici vorbesc strict de cei din Romania dar puțini își dau seama că la noi problema asta e delicata , cei care nu-și recunosc greșelile și nu au coloana vertebrala să de-a înapoi să privească de la distanță problema , și nu au tăria de a-și contrazice șefii din alte țări și a le explica cum că situația la noi e un pic diferită, orbiți și interesați doar de câștig și de a avansa in carieră ei uita sa mai fie profesioniști sa fie oameni și să respecte mediul in care trăiesc, să respecte ramura care este legată de serviciile pe care ar trebui sa le ofere că magazin ,furnizor de materiale, să respecte omul , clientul.

Reply
Gabi 05/06/2019 - 20:57

Wow, un raspuns foarte bine argumentat! Multumesc pentru timpul acordat scrierii lui! 🙂
In principiu, asa este. Cei cu bani fac singuri doar ca hobby, cei de nivel mediu nu au timp mereu, cei fara bani vor merge pe solutii care nu inseamna calitate.
Cred insa – si aici ma bazez pe propria cercetare, nu pe informatiele furnizate din piata – ca bricolajul, in sensul lui propriu, va evolua si la noi si vor fi tot mai multi oameni interesati sa faca singuri diferite lucrari. Nu este vreun pericol pentru meseriasi sa ramana fara job totusi, numarul amatorilor este mic raportat la masa mare a clientilor. Cred ca oamenii se vor orienta mai mult spre acele zone fara riscuri (zugravit, vopsit mobila) si doar cei care au cunostinte mai avansate vor face si altceva, cum ar fi instalatii sau tencuieli. De regula, oamenii se sperie de lucrurile pe care nu le cunosc si nu se apuca de proiecte care cer abilitati care ii depasesc.
In SUA, de exemplu, oamenii simpli sunt mult mai implicati in proiecte decat noi (sunt in jur de 200-300.000 de bloguri de DIY), dar chiar si asa, instalatiile si electrica sunt mereu facute de meseriasi. Este vorba si de autorizatii pentru a interveni pe aceste retele.
Revenind la ce spuneam mai sus, despre ce vor romanii, am constatat ca si la noi oamenii ar face mai multe daca:
– ar avea acces la materiale in cantitati mai mici,
– ar avea acces mai usor la scule si loc in care sa mestereasca,
– ar sti mai multe despre cum se deruleaza efectiv proiectele.
Am scris mai multe despre acest studiu in articolul de aici: https://gabiralea.ro/de-la-cartonul-din-radiator-la-reamenajare-ce-si-de-ce-bricoleaza-romanii/

Reply

Tu ce crezi? Comenteaza!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat:
UA-32905858-1