Cum amenajezi un birou de firma cu bani putini (P) ▶️

Mic intreprinzator, vreau spatiu functional de unde sa imi administrez afacerea. Asa ar suna probabil un anunt pentru care raspunsul sta in articolul acesta: cum amenajezi un spatiu de birou cu toate functionalitatile si, mai ales, cu buget mic. O solutie foarte buna este mobila pentru birou second hand. Iata ce trebuie sa ai intr-un birou functional si unde gasesti la pret bun mobilierul potrivit.

Pentru orice afacere, utilitatile si taxele catre stat sunt cheltuieli cu impact major si care nu pot fi negociate. Drept urmare, se incearca economii acolo unde se poate, iar spatiul pentru desfasurarea activitatii este o astfel de zona.

Cei mai multi antreprenori au nevoie de un loc in care sa isi primeasca partenerii de afaceri si sa isi desfasoare partial ori total activitatea. Tii mai usor sub control cheltuielile cu amenajarea lui prin achizitia mobilierului second hand de la PrinceMob, importat din Germania si produs de branduri renumite in domeniu precum Steelcase, Wilkhahn, Varios au Haworth.

Ce-ti trebuie pentru un birou de firma functional

Sediul trebuie sa fie unul functional, dar care sa asigure si un mediu placut pentru afacere si pentru clientii sai. Numarul pieselor necesare la sediu variaza in raport de natura activitatii si de numarul angajatilor. Important este insa ca ele sa raspunda nevoilor privind spatiul de lucru, depozitarea si organizarea actelor si, mai ales, confort pe durata programului de lucru. Pentru un antreprenor singur tot sunt necesare urmatoarele:

  • un birou functional si corelat cu spatiul disponibil;
  • un scaun de birou care sa asigure o pozitie corecta si confortabila;
  • panou pentru afisaj, unde sa fie sub ochi liste ori planificari;
  • un roll-box pentru minimum de birotica necesara la birou;
  • depozitare deschisa daca este nevoie sa tii ceva la vedere,
  • dulapuri inchise, pentru acele acte pe care trebuie protejate.

Cum alegi scaunul de birou

Studiile arata ca omul modern petrece cam 160 de ore pe luna intr-un scaun de birou, timp in care pozitia gresita poate determina probleme ale gatului sau ale coloanei vertebrale care se pot acutiza in timp. De aceea, sScaunul de birou devine cea mai importanta piesa a amenajariii unu birou.

Aspectele esentiale in alegerea scaunului de birou sunt cele care permit o pozitie confortabila a corpului si fara efecte negative pe termen lung:

  • Ergonomia – Un scaun ergonomic bun trebuie sa ofere suport pentru spate si sa se poata regla in mai multe directii, lasand practic utilizatorului posibilitatea de personalizare. Cel mai important este ca, pe inaltime, scaunul sa asigure un unghi de 90 de grade al genunchilor si mentinerea talpilor pe sol. De asemenea, functiile de ajustare pentru suportul lombar si bratele reglabile aduc un plus de confort care se reflecta apoi in starea de sanatate. Desi pare un moft sau ai brate reglabile, aceasta functie poate ajuta enorm persoanele care tasteaza ore intregi, precum IT-stii ori cei care produc continut editorial, pentru ca permite sprijinirea coatelor in timpul lucrului.
  • Confortul materialului – Alege un material care sa permita circulatia aerului si sa nu provoace transpiratie. Desi pielea – inclusiv cea ecologica – pare optiunea mai rezistenta, sunt de preferat materiale mai usoare, care previn transpiratia pe timpul verii sau in perioadele de utilizare indelungata.
  • Calitate si durabilitate – Investitia într-un scaun de birou este o alegere cu bataie pe termen lung, deci gandeste-te bine inainte de a cumpara. Un produs cu mai multe functii si durabil poate fi de preferat unuia nou-nout si la acelasi pret, dar cu posibilitati reduse de personalizare.

Aceste optiuni ale scaunului de birou pot creste pretul, dar faci o economie considerabila alegand scaune second-hand importate din Germania si care sunt intr-o stare exceptionala. Vezi AICI seria de scaune de birou second hand de la Princemob, dar te sfatuiesc sa mergi si intr-unul din showroomurile lor din Bucuresti ori Cluj, pentru a vedea mai multe modele.

Cum alegi biroul potrivit

Un lucru este clar cand alegi un birou nou: trebuie sa-ti asigure maximum de confort si de functionalitate in spatiul disponibil. Si in acest caz, poti sa particularizezi biroul prin reglarea inaltimii si adaugarea diferitelor optiuni, daca alegi un produs din colectia de birouri si mese de la PrinceMob de AICI.

Dimensiunea biroului se raporteaza intai la spatiul disponibil, dar si la preferinta legata de forma: un birou in linii drepte sau unul curbat, cu o forma ergonomica. In ambele situatii, poti aseza un rollbox sub birou, pentru a depozita diferite obiecte, inclusiv cu posibilitatea de a le incuia acolo.

Importanta este si inaltimea biroului, pe care o poti regla pana la 80 cm pentru birourile cu scaun si pana la 120 cm pentru cele pentru lucrul in picioare. Legat de birourile cu inaltime reglabila, sa stii ca poti alege un birou cu actionare hidraulica sau unul electric, asa cum vezi in clipul de mai jos:

Prizele incorporate permit un acces mai usor la alimentarea cu energie electrica a incarcatoarelor de orice fel si a altor aparate electrice. Daca in birou lucreaza mai multe persoane, poti adauga separatoare care au si rol de izolare fonica, dar pot fi utilizate si ca panouri de afisaj.

Dincolo de birouri si scaune, ai nevoie de mobilier pentru depozitare, pe care il gasesti aici in varianta deschisa, dar si cu usi de diferite tipuri. Rollbox-urile sunt o solutie foarte accesibila, ocupand spatiu putin si permitand depozitarea unor obiecte de prima necesitate intr-un birou. Le vezi AICI si este un moment foarte bun pentru achizitia lor, mai ales ca preturile sunt reduse cu 50% pana la finalul lunii ianuarie 2024, cel mai ieftin rollbox plecand de la 149 de lei + TVA.

Sunt foarte practice si salveaza spatiu si dulapurile cu usi rulante, disponibile din diferite dimensiuni si cu sistem de inchidere cu cheie. Totodata, exista si varianta pe role, cu roti cu frana si cu posibilitatea de intoarcere la 360 de grade, facand mutarea lor usoara pentru oricine.

Tot in categoria dulapurilor, exista sistemul de mobilier modular Cosmoplan, din care pot fi construite ansambluri pentru depozitare in raport de cerintele fiecarui client. Cu un sistem de imbinare similar LEGO, pe structura din otel cromat se pot adauga module, usi sau pereti despartitori din MDF imbracat in rasina melaminata, in raport de nevoile fiecaruia.

De ce merita sa cumperi mobila second hand pentru birou

Piesele de mobiliere pe care le gasesti la PrinceMob sunt utilizate, dar sunt intr-o stare foarte buna si au urme usoare de folosire si nicidecum probleme de structura ori deteriorari agresive. Aceste urme de uzura nu sunt considerate insa defecte si nu influenteaza modul in care mobilierul se comporta in utilizarea de zi cu zi, intr-un birou de firma sau chiar in biroul amenajat acasa.

Ca sa fac o paralela cu o gluma cunoscuta pe la noi, sunt precum masina adusa din Germania care chiar a fost condusa de o batrana si a stat o vreme in garaj.

Cat priveste preturile, am verificat costurile pentru produse similare de la noi si am constatat ca piese de mobiler second hand costa cat cele de calitate slaba gasite in magazinele noastre de serie. Mobila second hand importata de PrinceMob provine insa de la producatori renumiti in domeniu prin calitate, asa ca intreb retoric: care dintre cele doua variante de mobilare credeti ca este mai fiabila?

Dincolo de pret, exista si o motivatie sustenabila pentru a folosi mobila de birou second hand in locul celei noi. Potrivit Federatiei Europene a Producatorilor de Mobila, aproape 11 milioane de tone de deseuri sunt produse anual de aceasta industrie, din care doar 10% ajung sa fie reciclate, restul fiind arse ori ajungand la groapa de gunoi. Cea mai sigura cale pentru a reduce cantitatea de desuri este sa producem mai putin, adica sa refolosim mai mult, inclusiv prin cumpararea de mobilier second hand.

In Bucuresti, PrinceMob are showroom pe soseaua de Centura nr. 20, dar ii gasiti si in judetul Cluj, precum si pe site-ul lor AICI.

Sper ca aceste informatii sa te ajute sa iei cea mai buna decizie privind mobilarea biroului de acasa ori de la firma. Iar daca ce ai citit mai sus ti-a fost de folos, distribuie articolul in social media si trimite-l prietenilor care stii ca au nevoie de astfel de produse!


Descoperi si alte idei de proiecte diy si sfaturi pentru un trai sustenabil urmarindu-ma si pe alte platforme:

Tu ce crezi? Comenteaza!

You May Also Like