In design interior si in moda, se poarta sustenabilitatea

Auzim vorbindu-se despre sustenabilitate in tot mai multe domenii ale vietii.  Consum mai mic de resurse, refolosire si reciclare in grad cat mai mare, orientare spre protejarea mediului – asta inseamna sustenabilitate. Se aplica mai nou inclusiv in moda si in designul interior, care se orienteaza din ce in ce mai mult catre materiale mai prietenoase cu mediul si tehnologii cat mai nepoluante.

S-a vorbit si despre sustenabilitate la Targul industriei textile de la Romexpo, desfasurat recent, mai ales ca sustenabilitatea este una din tendintele majore din moda si din design, in anii care vin.

Care sunt trendurile in textile, in moda si design

Stiai ca 85% dintre textilele pe care le folosim sunt apoi aruncate fara a fi reciclate ori reintroduse cumva in circuitul functional? Si mai stiai ca industria bumbacului – material pe care toti il iubim pentru ca este unul natural – este puternic poluatoare? Dealtfel, din cauza acestei poluari, una dintre cele mai mici mari din lume – Marea Azov, invecinata Marii Negre – este pe cale sa dispara.

De aceea, cand vorbim despre trendurile in textile, atat in moda, cat si in designul de interior, primul lucru mentionat este sustenabilitatea. Producatorii din domeniu sunt tot mai interesati sa gaseasca moduri sustenabile de a produce materiale destinate industriei modei si designului de interior, asa cum spune si Edouard Keller, reprezentant al celei mai mari agentii de trenduri in fashion din lume – CARLIN.

Cum poti aplica sustenabilitatea in moda? Orientarea spre materiale reciclabile (precum poliesterul) sau care presupun un proces de productie mai putin poluant (inul, de exemplu) este una dintre variante. De asemenea, orientarea spre haine second-hand si vintage ajuta la reducerea consumului de resurse din aceasta industriei, fiind o varianta accesibila oricui si adesea mult mai putin costisitoare.

Despre aceste lucruri s-a discutat la Textile Trends Conference, in cadrul Textile Technology Show. Evenimentul a fost un succes avand in vedere ca aproape 2.000 de vizitatori specialisti (oameni de afaceri, producatori, furnizori, designeri) din industria textila au fost la prima editie a expozitiei de tehnologie pentru industria textila din Europa de Sud-Est, organizata de EUROEXPO Fairs, intre 13 si 15 septembrie, la Romexpo-Bucuresti.

Peste 250 de persoane au participat la cele doua conferinte – Textile Trends Conference si Fashion Connect – sustinute de speakeri de top din tara si strainatate.

Au participat nume celebre precum Edouard Keller (reprezentantul CARLIN Paris, cea mai mare agentie de trenduri in fashion din lume), Roland Biemans (guru al printului digital pe textile), Mirela Bucovicean (fondatoarea Molecul F si Molecule PR), Andreea Buga (designer), Ioana Nicolescu (Code Noir Style), Irina Ditu si Cristi Stamatoiu (Vizualist), Giovanni Pizzamiglio (Epson Europe B.V.), Jakub Meisel (Polyone Rutland Uk), Beppe Quaglia (Italia), Alina Ursica (Business Development Manager Europe), Durga Charan (Regional Manager CGS Asia), Silviu Simiz (General Manager Simiz Fashion), Traian Luca (CEO Gemini CAD Systems), Alina Bistreanu (Director General LPP Romania), Ludmila Corlateanu (designer) au dezbatut teme de mare interes pentru mediul de afaceri.

Sute de masini de cusut si brodat au fost expuse in Pavilionul central de la Romexpo, unde au fost facute demonstratii practice ale modului in care ele functioneaza.  Iar workshop-urile TTS organizate de Atelierele ILBAH pe toata perioada expozitiei au prezentat un foarte mare interes pentru cursanti – viitori antreprenori.

Organizarea unui targ specializat pentru industria textila a fost primita foarte bine inca de la inceput si confirmata pana la final. In contextul in care un eveniment de acest gen a lipsit mai bine de zece ani pe piata din Romania, Textile Technology Show a fost privit ca o gura de oxigen pentru toti cei care activeaza in prezent in industria textila. Ca organizatori, ne bucuram foarte tare ca am reusit sa oferim clientilor locul de intalnire de care aveau atata nevoie si le promitem ca vom repeta aceasta experienta”, afirma Camelia Buda, Director General EUROEXPO Fairs.

Tu ce crezi? Comenteaza!

Scroll to Top