Pentru cei din generatia mea, chitara era una din distractiile adolescentei, intr-o vreme in care nu aveam mall-uri, show-uri tv sau cluburi. Am avut si eu chitara mea, daruita de tata, iar dupa o scurta utilizare a fost uitata intr-un colt. Am refacut-o acum pentru ca vreau sa o pastrez. Nu mai cant la chitara, dar mi-e draga inca, pentru ca o am de la un parinte care nu mai este. Am refacut-o, am vopsit-o, iar acum are si o pasare rosie – un cardinal, cunoscut drept simbol al unui om drag trecut in nefiinta. Iata cum am reconditionat o chitara la care tin foarte mult!
M-am gandit mult ce sa fac cu chitara si cum sa o integrez in atelier. Cand am ales varianta finala, a mers totul de la sine. Iar in final, cardinalul rosu a aparut fara sa-i stiu simbolul, pe care l-am aflat mai tarziu. Coincidenta? Probabil, dar una fericita, zic eu.
Despre materiale
Era o chitara ca oricare alta, fabricata la Reghin cu peste 30 de ani in urma. Nu mai stiu cand ia-m lipit doua abtibilduri si nu le-am ami putut scoate, asa ca a trebuit sa muncesc putin la indepartarea lipiciului. Pentru ca nu a cedat la substantele obisnuite, am avut nevoie de smirghel cu granulatia 180 si alcool tehnic pentru sters bine.
Ca vopsea, am ales vopsea pe baza de apa Annie Sloan intr-o multime de culori (cutiile mici sunt suficiente), apoi un sablon si un strop de acrilice pentru accent. La final, lac Cedria, pentru a sigila vopseaua cretata, dar poti alege si ceara.
Ce pasi am urmat
Primul lucru a fost sa slefuiesc ca sa indepartez lipiciul si sa nivelez zonele unde era usor ciobita ori avea asperitati, apoi am dat jos aplicatia din plastic din zona gaurii de sunet si garnitura aferenta. Au ramas in urma trei gauri de surub, pe care le-am acoperit cu aracet si cate o aschie din lemn. Procedeul l-am mai folosit, este cel pe care l-am descris in amanunt in articolul de aici. A urmat o slefuire usoara cat sa indrept zona respectiva, iar praful l-am indepartat, ca de obicei, cu o pensula.
Dupa ce am sters cu alcool tehnic, am trecut la vopsit cu un strat de baza alb Original, apoi umbre cu Scandinavian Pink, Cream, Greek Blue si Versailles. Este o combinatie care imi place mult pentru aspectul natural, de cer al diminetii pe care il creeaza.
A urmat sablonul, pe care l-am folosit ca sa aplic modelul unei crengi de copac pe care se afla o pasare. Aici am combinat ale nuante de Annie Sloan, si anume Firle, Amsterdan Green, Coco si Emperor’s Silk, rosul meu preferat.
Nu am insistat foarte mult asupra pasarii, am completat-o apoi de mana, adaugand cu acrilice cateva detalii. Iar aici povestea devine setimentala, pentru ca am pictat o pasare cardinal fara sa stiu ca acesta este simbolul celor dragi plecati dintre noi. Am aflat ulterior si mi s-au umplut ochii de lacrimi. Nu stiam asta nici cand am filmat clipul video de mai jos, asa ca nu te mira ca nu fac nicio referire in el la aceasta intamplare minunata.
Dupa stratul de lac pentru sigilare, i-am pus inapoi si garnitura de plastic de la gaura de sunet, usor colorata cu acrilic argintiu. Si iata si rezultatul:
Nu este perfecta. Am atins-o din greseala cu ceva si i-am lasat o urma pe dreapta la scurt timp dupa ce am lacuit-o. Pe o zona mica, lacul s-a comportat ciudat si nu a fost absorbit ca in rest, iar culorile par sa se fi intins putin. Dar pentru mine este totusi cea mai frumoasa chitara…
Poate acesta nu este chiar proiectul pe care il vei face maine ori in weekendul viitor. dar poate fi proiectul care sa te inspire in reconditionarea unei piese cu care nu stii ce sa faci. Priveste ideea cu deschidere si vezi unde si cum o poti folosi pentru tine. Iara daca stii pe altcineva caruia i-ar fi de folos, distribuie articolul si materialul video in social media ori pe alta cale, folosind butoanele de mai jos.
Spor in proiecte iti doresc si nu uita: poti descoperi si alte informatii si proiecte inedite urmarindu-ma pe pagina de Facebook Gabi Ralea DIY | Decor | Living, pe Instagram si mai ales pe YouTube, unde postez saptamanal materiale video noi.